Я люблю спостерігати за цими
маленькими веселими пташками.
ТВІР-ОПИС ЗА
КАРТИНОЮ
Я. ПАЛАДІЯ «КОНІ НА ВИГОНІ»
На картині зображені коні і
мале лоша. З любов’ю виписане художником
лошатко. Пильні очі дивляться
на глядача, маленькі вушка вловлюють кожен
звук, маленьке копитце правої
ноги почесує тендітну з білою плямою мордочку. Воно спокійне, грайливе, ніякої
уваги не звертає на хвилювання дорослих.
Лошатко впевнено і затишно
почуває себе біля своєї матері — білої красуні. Не можна не милуватися її
стрункими ногами з невеликими копитами, граціозно
вигнутою шиєю, пишним
хвостом. Вона пощипує соковиту травичку, ніби запрошуючи й своє лошатко
приєднатися до неї.
Троє інших коней, написаних
темними барвами, виразно виділяються на світлому фоні. Вони з трьох боків
оточують матір із дитятком. Своїм
виглядом підкреслюють, що
готові стати на їх захист. Стривожені погляди, неспокійні рухи, розвіяні гриви
і хвости, напружені м’язи. Здається,
ще мить і скакуни помчать,
вирвуться за рамки картини.
Мені подобається ця картина.
Вона сповнена любові до добрих
і вічних супутників людини —
коней.
ТВІР-ОПИС ЗА
КАРТИНОЮ
С. ВАСИЛЬКІВСЬКОГО «КОЗАЧА ЛЕВАДА»
Для своєї картини С.
Васильківський вибрав найбільш типовий для
України краєвид. Безкраї
простори нив, луки, вкриті густою травою, ліси
та переліски, насичені
яскравими барвами.
У центрі картини — воли, які
пасуться на зеленому лузі біля озерця.
Праворуч — високе розлоге
дерево, під яким спочивають люди. Для них
віл — показник достатку
родини, своєрідний символ землеробства. Людина на картині відійшла на другий
план, висунувши на перший своїх
вірних помічників. Адже ця
лагідна, красива і сильна тварина супроводжувала селянина від колиски до
домовини.
Пейзаж «Козача левада» — це
щиросердне освідчення художника
своїй батьківщині у
синівській любові.
ТВІР-РОЗПОВІДЬ
НА ОСНОВІ ВЛАСНОГО ДОСВІДУ
ВИТИНАНКИ
На новорічні свята ми всією
родиною поїхали у гості до тітки. Як же
красиво було у неї в кімнаті.
На вікнах, на стінах, полицях, сволоці —
скрізь були наклеєні
витинанки. Вони створювали радісний, передсвятковий настрій, дарували насолоду.
Мені дуже захотілося
навчитися робити ці незвичні прикраси. Я дізналася, що для витинанок беруть
тонкий папір і фарбують його в червоний,
рожевий, синій, зелений
кольори. Папір складають учетверо і витинають так,
щоб не було суцільних
розрізів, щоб усі елементи були єдиними.
З того часу я полюбила ці чудернацькі
витвори. До кожного свята я прикрашаю свою кімнату різнокольоровими
витинанками, дарую їх друзям тазнайомим.
БОРОВИЧОК
Восени ми з дідусем
полюбляємо ходити збирати в лісі гриби. Приємно йти осіннім лісом, де під
ногами багато опалого листя, в якому ховаються гриби.
Гриби треба вміти збирати, а
також знати, які гриби їстівні, а які ні.
Я знаю багато їстівних
грибів: опеньки, лисички, маслюки, боровики та інші.
Найбільша радість для
грибника, коли він у лісі знайде галявину, на
якій ростуть боровики. Одного
разу поталанило і мені. Випадково неподалік від великого дуба я помітив
товстенького боровичка, який хоч і був
маленький, але впевнено і
твердо ріс серед опалого листя на галявині.
Я став уважно оглядати
галявину, і знову побачив боровика. Великий гриб
ніби староста стояв посеред
галявини й оглядав інші гриби. Шапка на
ньому завбільшки з полумисок,
а ніжка завтовшки з мою руку.
Через декілька хвилин мій
кошик був наповнений, і я радісно пішов
до дідуся.
ПОЖЕЖА
У нашому багатоповерховому
будинку живе хлопчик Михайлик. На
день народження йому
подарували кошеня. Руденьке, а на сонці його
шерсть переливалася і
палахкотіла жовтогарячим вогнем. І Михайлик
назвав своє кошенятко
незвичним ім’ям Пожежа.
Наступного ранку хлопчик не
знайшов свого вихованця у кімнатах. «Пожежа! Пожежа! До мене!» — кричав він,
але кошеняти не було. Михайлик
вибіг на балкон і побачив, що
Пожежа переліз на сусідський балкон.
«Пожежа! Пожежа!» — щосили
закричав Михайлик. На його крик із
квартир почали вибігати
перелякані люди. Вони не могли зрозуміти, що
сталося і де горить.
А Михайлик намагався дістати
своє кошеня, спробував навіть перелізти на сусідній балкон. Побачивши це,
мешканці будинку визвали пожежну машину.
Побачивши пожежників,
Михайлик закричав: «Велике спасибі, що
ви прийшли допомогти
врятувати мого друга».
Не буду описувати, що було
далі. Не знав хлопчик, що його батьки
заплатять за приїзд пожежної
машини. Адже в цей час, може, комусь
і справді потрібна була
допомога. Та у Михайлика тепер інші проблеми.
Він шукає для свого кошеняти
нове ім’я.
НЕСПОДІВАНА ЗУСТРІЧ
На день народження мені
батьки подарували собаку. А тварини потребують догляду, тому в мої обов’язки
входило гуляти з собакою вранці
та ввечері.
Теплого літнього вечора ми з
Дружком, так звали мою собаку, йшли
стежкою у міському парку. На
майданчику для тварин вже не було нікого. Дружок весело бігав біля мене, а
потім раптом насторожився — і побіг
у протилежний бік, де почав
весело гавкати. Цікавість змусила і мене
підійти туди, де весело
крутив хвостиком Дружок. Коли я підійшов і намагався роздивитись, що ж побачив
під кущем мій собака, то відчув, що
щось дряпає мені ногу. Я
опустив очі до ніг і побачив, як по штанині дерлося злякане маленьке кошеня.
Воно втекло від собаки і просило захисту
у мене. Я взяв кошеня на
руки, приголубив і заспокоїв його. Кошеня приємно замурчало.
Додому ми повернулися втрьох.
ТВІР-РОЗДУМ
ЗРОЗУМІЙТЕ МЕНЕ
Ось уже другий рік поспіль я
займаюся у міському танцювальному клубі
«Юність». Не всі мої близькі
задоволені цим. Мама говорить, що
у мене залишається мало часу
для навчання і домашніх справ, а подружка дорікає, що майже не приділяю їй уваги.
Чому вони не хотять зрозуміти мене? Адже мені подобаються танці, це цікаво і
корисно. Я розвиваю
свої фізичні можливості:
координацію рухів, витривалість. До того ж навчилася сприймати і розуміти
музику.
Думаю, мені потрібно тільки
трішки маминої підтримки. А подрузі я
запропоную ходити до клубу
разом.
КИМ Я ХОТІЛА Б СТАТИ І ЧОМУ?
Я вирішила стати учителькою.
Дехто може запитати чому? Скажу
відверто: мені здається, що
це дуже гарна професія, а ще тому, що я дуже
люблю свою учительку.
Учителька завжди в оточенні дітей, її діти люблять, вона для них як рідна мати.
Учителька завжди допоможе в навчанні,
турбується про нас, наше
здоров’я. Вона разом з нами і радіє, і переживає. Мені здається, що учителем
може бути тільки добра людина, яка
любить дітей і свою працю. Я
теж мрію про те, що буду в майбутньому
любити свою професію. Але я
знаю, що для того щоб стати учителем, треба
гарно вчитися, багато знати.
Тому я стараюся добре вчитися.
Отже, після закінчення школи
я мрію стати учителем. Буду допомагати дітям здобувати знання.
ЯКУ ЛЮДИНУ МОЖНА ВВАЖАТИ ЩАСЛИВОЮ?
Матеріальний достаток може
зробити побут зручним та приємним.
Але ніякі зручності не
замінять людині справжнього щастя. Бо щастя —
це не гроші, не коштовності,
не дорога апаратура чи заморський автомобіль.
Щасливою я б назвала людину,
у якої є справжні і вірні друзі. Бо вірний
друг — то найдорожчий скарб.
А ще у народі кажуть: все купиш, лише тата
і маму не купиш. Отже,
людина, у якої є батьки, які в усьому підтримують
її, допомагають,— щаслива. І
без повного розкриття своїх здібностей, без
улюбленої праці нема щастя.
Отже, щаслива людина та, яку
люблять і сама вона любить ближніх,
яка уміє і хоче працювати.
ЗАМІТКА В ГАЗЕТУ
ПОЇЗДКА ДО КИЄВА
За результатами 2002—2003
навчального року я і ще десять учнів
нашої школи були премійовані
поїздкою до столиці України — Києва.
За цей час ми відвідали Києво-Печерську
Лавру, музей Тараса Шевченка, гуляли Хрещатиком та Андріївським узвозом. Дехто
з нас уперше
милувався Дніпром-Славутою. Київ привітав нас усміхненими обличчями
мешканців, грандіозними будівлями і затишними зеленими вуличками. За два дні
екскурсій і прогулянок ми встигли полюбити нашу столицю. Сподіваємося, що це
тільки початок знайомства з Києвом. Дякуємо
нашій міській раді за
прекрасний дарунок!
ФЕСТИВАЛЬ УЧНІВСЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ЗОЛОТЕ ЯЄЧКО»
У квітні 2000 року у гімназії
№ 116 м. Харкова відбувся IV обласний фестиваль учнівської творчості «Золоте
яєчко». Тематика фестивалю — «Козацькому роду нема переводу». Організатор
фестивалю —
Світлана Костянтинівна
Стефанюк, людина творча, кандидат педагогічних наук, викладач харківських
вузів, запросила до участі в роботі фестивалю учнівську молодь області.
Фестиваль працював за такими
секціями: «Козацькі спортивні забави», «Козацькі пісні», «Літературно-музична
композиція на козацькі мотиви», «Діти — поети», «Діти — дослідники спадщини
козацьких звичаїв».Багато цікавого привезли учасники фестивалю на суд журі.
Діти обмінювались досвідом, слухали поезію, пісні. Фестиваль перетворився на
велике мистецьке свято учнів Харківщини.
«До зустрічі на V фестивалі
«Золоте яєчко!» — лунало на прощання.