Мета: Закріпити знання
учнів про природу рідногоактивізувати знання учнів про необхідність дбайливо ставлення
до природи, виховувати почуття природи до рідногокраю, виховувати екологічну культуру.
Хід казки
Ведучий:Мабуть,
найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя
викликає в нас природа. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює
людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів пташок, запах квітів – усе це
дороге серцю і ні з чим його не можливо зрівняти, забути. Рідний край – наш
дім, вишенька біля хати, хрущі над вишнями, вулиця, по якій ми ходимо, річечка,
біля якої відпочиваємо, у якій так любимо плескатися.
Ведуча: Сьогодні ми поговоримо про нас –
людей, які нищать природу: зривають квіти, руйнують пташині гнізда, ламають
дерева, забруднюють водойми, повітря, щоб тільки задовольнити свої забаганки,
збагатитися. Наймудріша на землі –
природа. Люди, які живуть в гармонії з нею – найщасливіші. Заглянемо в куточок
природи рідного дому.
(Звучить
музика на мотив пісні «Занадився журавель». Входить Еколог. Його одяг прикрашений зеленим листям,
на голові — корона з написом «Еколог». Співає.)
Я — Еколог на Землі,
на Землі.Турбот повні мої дні, мої дні.
Що тут люди
натворили,
Накидали,
насмітили...
І про це вам розкажу
я,
Я Еколог неспроста, неспроста,
Я і в будні, і в свята, і в свята
І рослині, і тварині
А часом також людині
Помагаю в небезпеці.
Бо природа гине в нас
на очах,
Йде еколог по гарячих
слідах.
Винуватців я знаходжу.
Словом, штрафом їм
доводжу:
Берегти природу
треба!
Давайте подивимося, як живеться
природі у вашому селі. (Розглядається.)А де це я? Як тут гарно!
Довкола лише дерева.
Вбігають діти в
костюмах дерев і співають пісню на мотив
«Ой на горі жито»
Діти-дерева:Всюди то берізка, то ялина,
То черемха біла, то
модрина,
Тут шипшина і малина,
Терен, глід і
горобина виростають.
Акація, ясен, ліс
сосновий,
Бузини і вільхи буйне
море!
І повітря очищають,
Й землю рідну
прикрашають цілорічне.
Тож садіть кущі й
дерева, діти,
В них здоров'я й ліки
кращі в світі,
В них краса і насолода.
Більше нас — усім вам
добре.
Посадіть нас! Бережіть нас!
Еколог:Цікаво було б познайомитися з вами. Розкажіть про себе.
Ялина:Я — ялина.
Голки маю,
Я повітря очищаю,
Лікувальна, а в природі
Є
барометром погоди.
Сосна:Я — сосна золотокора.
Я люблю високі гори.
Звуся ще «перлина
лісу»,
Там, де я, повітря
свіже.
Дуб:А я звуся просто дуб.
До тисячу років
зеленіє мій чуб.
Я живильної дам вам
сили.
Я потрібний й тим щасливий.
Береза:Я — береза білокора,
Очищаю все довкола,
З мене ліки і так
звані
Давні грамоти
берестяні.
Тополя:Я — тополя-санітар,
Це найбільший в мене
дар.
Влітку в тінь я-вас
маню,
Сама бути я люблю.
Липа:Я — липа. Мене звуть «цариця літа».
Я — медонос, а цвітом всіх лікую.
Чотириста років живу
я на світі,
Та люди не завжди
мене шанують.
Клен:Я —
клен-синоптик,
З листячком
різьбленим,
Як емблема Канади я
відомий.
Зустріну вас і
фарбою, і медом,
І будівельник з мене
дуже добрий
Верба:А я верба.
Люблю я води сині.
Я в українців символ
поетичний.
У Шевченка була
другом на чужині,
Я сповіщаю про
Великдень пишний.
Черемха:А я черемха
пречудова.
Весною буйно
зацвітаю.
Летять на запах
ніжний бджоли,
Та дуже люди вже
ламають.
(Із-за сцени чути голоси: «А кущам можна до вас?»)
Дерева разом:Просимо!
Просимо!
(В костюмах входять кущі.)
Калина:Я — калина, оспівана в сотнях пісень.
Лікувальною силою
відома серед людей.
Я — символ краси
молодої дівчини.
А ще кажуть, що без
калини нема України.
Терен:Я терен колючий, вам
смуток навію.
А прийде весна, то
цвітом, мов снігом, завію.
Глід:А я — глід, окраса
краю.
В ярах, балках
проживаю.
Лікувальний, медоносний,
Прошу вас
ласкаво в гості.
Шипшина:Я — кущ
шипшини, я комора вітамінів.
Праматір'ю троянди
величаюсь.
Шипів не бійтесь,
ягодами сміло лікуйтесь,
Бо вони допомагають.
Дерева і кущі:Просимо людей дотримуватися певних
правил поведінки з нами!
Ведучий:Мудра природа, її розум неперевершений. Я також люблю
ліс, траву, птахів, комах. Та найбільше мене приваблюють квіти. Вони приносять
радість, коли серце обгортає сум, п’янкий аромат, зцілює здоров’я. Та часом ми
про це забуваємо і цінуємо тільки тоді, коли втрачаємо, записуючи в Червону
книгу.
Берізка:Коли б не ліс, не знали б ви про те,
Що
є фіалка й пролісок на світі.
Як
у маю конвалія цвіте –
Найкраща,
найніжніша поміж квітів.
Дубочок:Спасибі ж людям, що зростили ліс:
За
всі дуби, ялини в пишнім гіллі
І
за красу отих зелених кіс,
В
яких стоять гнучкі берізки білі.
Ліс:Цвіте прекрасна, білосніжна –
Конвалія
в лісах моїх.
Мов
наречена з тонким станом,
Стоїть
всміхається мені.
А
запах ніжний, незрівняний,
П’янкий,
мов чари весняні.
Є багато квіток запашних,
Кожна
квітка красу свою має.
Та
гарніші завжди поміж них ті,
Що
квітнуть у рідному краї.
Але
квіти, тварини зникають з землі,
Їх
заносять у книгу Червону.
Тож
давайте за розум візьмемося ми,
Чисте
повітря і воду живу
Будем
завжди берегти.
Квіти-перлини
всю землю вкрили,
юну
дівчину заворожили.
Ой,
килимочок з ніжних кувіточок
Не
буду плести я з вас віночок.
Не
буду плести, не буду рвати,
Ви
ж бо на світі, щоб чарувати.
Люба
природо, ховай свої чари,
Топчуть
папороть, квіти, траву,
Тільки
б швидше наповнити тару,
Ніби
мамонтів стало пройшло.
Все,
що квітло, буяло, росло,
Полягло,
почорніло, прив’яло.
І
заплакала тихо берізка з жалю,
І
затих соловейко в гаю.
Під
берізкою купа сміття,
Із
яєць шкарлупки валяються,
Там
і тут консервні бляшанки
На
гілках, мов намисто, гойдаються.
Гра «Я починаю — ти продовжуєш»
(Еколог починає речення, діти (дерева, кущі) — продовжують.)