Середа, 24.04.2024, 09:46
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт педагогу-організатору

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2010 » Травень » 29 » ДРУГ - ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ «Я»
01:43
ДРУГ - ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ «Я»

ДРУГ - ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ «Я»

 

Хто не шукає дружби з ближнім, той сам собі заклятий ворог.

 

Шота Руставелі

 

Звучить музика.

 

1-а ведуча. Дорогі друзі. Вже стало традицією проводити у нас години спілкування на морально-етичні теми. Сьогодні наша розмова про дружбу, товаришування. Це дуже багатогранна тема.

 

Перед вами я поклала гілочки. Як ви гадаєте, для чого вони вам потрібні сьогодні? А хто знає казку «Батьків­ський заповіт»? Про що вона?

 

(Діти розповідають казку.)

 

Батько перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці і наказав їх зламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ці гілочки докупи, перев'язав їх і знову попросив зробити те ж саме, але сини не змогли цього зробити. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті. Кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не здолають, всі негаразди ви легко подолаєте».

 

Ось і ми з вами зберемо наші гілочки у пучечок і перев'яжемо стрічкою. Цей пучечок стане немов би символом єдності, символом дружби.

 

2-а ведуча. А які прислів'я та приказки ви знаєте про дружбу?

 

- Дерево міцне корінням, а людина - друзями.

 

Хто в біду допоміг, той два рази  поміг.

 

Один в полі не воїн.

 

Дружба - велика сила.

 

Сила птаха в крилах, а людини -

в дружбі.

 

З добрим дружись, а лихого стережись.

 

Друга шукай, а знайдеш - тримай.

 

Дружній табун і вовків не боїться.

 

Міцну дружбу і вогонь не спалить.

 

Справжнього друга і за гроші не  купиш.

 

Друг не той, хто медом маже, а хто  правду каже.

 

Так, їх є дуже й дуже багато. То що ж таке дружба? Зараз наш інформаційний центр розкриє нам це поняття, користуючись тлумачним словником.

 

Учень. Дружба - це близькі стосунки, засновані на взаємній, допомозі, прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна зацікавленість одне в одному.

 

1-а ведуча. Без друзів у наш час важко жити на світі. Давайте послухаємо, що означало мати справжнього друга у давні часи? Нам про це розкажуть інформатори.

 

У ч є н и ц я. В усі часи дружба вважалась великою цінністю. У скіфів вона перевірялась кров'ю і служила військовим справам. Дружба оформлялась спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали кров у чашу і, змочивши у, ній кінці мечів, куштували цю кров.

 

Після  цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище за кохання і сімейні стосунки.

 

Наш народ споконвіку культивував лицарські традиції. Із століття в століття на лицарських традиціях формувалася еліта нації, яка завжди боролася за свободу і незалежність України.

 

Товариство, дружба і братерство, народжені не спорідненням крові, а спорідненням думок, мети, справ,- це велика сила. Дружба ушляхетнювала життя. Вона надзвичайно високо поціновувалась в українській культурі. Піднесено писав про дружбу М. В. Гоголь: «Немає уз святіших за товариство, і батько любить своє дитя, мати любить своє дитя, дитя любить батька й матір, але це не те; і звір любить своє дитя. А поріднитись по душі, а не по крові може тільки людина.

 

2-а ведуча. Так, дійсно, дружити може тільки людина, але дружбу кожен розуміє по-своєму. В основі юнацької дружби лежить величезна потреба у сприйнятті іншими. Більшість з вас погодяться з думкою, що щастя - це коли тебе розуміють, і  тому кожен постійно прагне знайти друга, який би зрозумів, вислухав і підтримав, став вашим дзеркалом чи двійником, вашим другим «Я». Але друзі бувають різні. Григорій Сковорода навчав бути обачним у виборі друзів. Він писав: «Через те, що дружба така божественна, така  приємна річ, що здається, ніби вона - сонце життя, то слід найбільш дбати, щоб не вважати нам вовка вівцею, скорпіона - раком, змію - ящіркою. Немає нічого небезпечнішого, ніж підступний ворог, але немає нічого отрутнішого від удаваного друга.... Жоден диявол ніколи не приносить лиха більше, ніж такі удавані друзі».

 

Про таких друзів існує багато гуморесок і байок. Ось одна з них.

 

ФАЛЬШИВІ ДРУЗІ, АБО КОЛЕКТИВНА ТВОРЧІСТЬ

 

Двоє друзів тихо йшли

 

Полем, попід гаєм.

 

 Раптом дивляться - ведмідь

 

З яру вибігає.

 

Перший вигукнув:

 

«Біда! Буде нам рахуба!»

 

- Кинув друга і притьмом   

 

- Вискочив на дуба.

 

Другий скрикнув і упав

 

На краю дороги,

 

 З переляку задубів

 

І відкинув ноги.

 

о лежачого ведмідь

 

 Підійшов поволі,

 

Довго нюхав, потім чхнув

 

Та й побрів по полю.

 

Зліз із дуба той, що втік.

 

-        Ти живий? - питає.

Ну й великий же ведмідь!

Більших не буває.

 

Як же він тебе не з'їв,

 

Мабуть, не голодний.

 

-        Ні, друзяко, мабуть, він

Добрий, благородний.

 

Ти повіриш, розмовлять

 

Вміє по-людському.

 

Він обнюхав мене

 

Й говорив при тому:

 

«Ти дружи з людьми та знай -

 

Совісті не має

 

Той, хто в горі та біді

 

Друга покидає».

 

Байку вигадав Езоп.

 

Цим себе й прославив,

 

А мораль, ведмідь сказав,

 

Крапку я поставив.

 

{Павло  Глазовий)

 

-        Ось ви прослухали байку.* Чи сподобалась вона вам. Яка її мораль? Як

в цій ситуації повів себе друг?

 

1-а ведуча. У кожного із нас у житті виникають різні ситуації і кожен з нас по-своєму виходить   із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

 

Ситуація 1.

 

До Ігоря прийшов Толя.

 

Вмикай телевізор, наші грають!

 

Не можу, на завтра не підготував

історію.

 

Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший період!

 

Вибач, Толю, але не можу. Вибач!

 

Ех, ти, а ще другом називаєшся!

Давайте спробуємо знайти відповіді

на такі запитання:

 

Чи правильно вчинив Ігор?

 

. - А що б ви зробили на його місці?

 

(Толя мав спочатку привітатись, а потім спитати.)

 

Ситуація 2.

 

У класі хтось розмалював парту. Коли класний  керівник  помітив  це, він почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив?! Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парти, але не можу сказати, тому що не хочу зрадити друга». Вчитель попросив цього учня вимити парту.

 

Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це?

 

Хіба справжній друг/вчинив би так?

Хто мав вимивати парту?

 

Ситуація 3.

 

У мене у класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів.

 

Що мені робити? До кого звернутись по допомогу?

 

2-а в є д у ч а.  Ну що  ж, ми  з  вами спробували проаналізувати деякі ситуації, обговорили їх. А тепер давайте поговоримо про вас.

 

Скажіть:

 

Чи є у вас друзі?

 

За що ви їх називаєте друзями? За

що поважаєте?

 

Чи були у вас такі ситуації, коли

друг прийшов вам на допомогу? Роз­

кажіть про них.

 

А чи було у вас таке, що друг вас

зрадив? Як ви себе почували в такому випадку?

 

А ви ніколи не зраджували друга?

Висновок.

 

А тепер підіб'ємо підсумок сказаного вами, зробимо висновки.

 

Що означає слово дружба?

 

Чого вона нас вчить?

 

Що означає бути вірним другом?

 

 

Категорія: Сценарії виховних заходів, уроків, свят | Переглядів: 4463 | Додав: AlinaV | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz