Субота, 23.09.2017, 17:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Мій сайт педагогу-організатору

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 15
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2010 » Червень » 1 » З досвіду роботи вчителя географії ч.2
20:00
З досвіду роботи вчителя географії ч.2

                                     Урок географії в 6 класі:

  Тема: Оболонки Землі.

Мета: Вивчити назви і значення оболонок Землі, дати поняття про головний принцип будови планети, підкреслити зв'язок   Кос­мосу, Землі і Людини, вдосконалювати світосприйняття через ознайом­лення з окремими положеннями Біблії, виховувати дбайливе ставлен­ня до свого тіла і тіла планети, розвивати потребу в духовній чистоті.

Обладнання: глобуси, таблиці "Оболонки Землі”, "Енергоцентри людини”; фонозаписи легкої музики; література: Біблія , Канигін Ю.  "Шлях аріїв”.

Ігнатенко А. "Як стати феноменом”,   Швебс Г. "Духовность Мироздания”;

Головна ідея: Все охоплене єдиним.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку: Мотивація навчальної діяльності.

   Вже другий рік ми вивчаємо географію. В 5 кл. предметом вив­чення був рідний край. А в цьому навчальному ми приступили власне до географії. Цілу чверть готувались, ознайомлювались із положенням Землі в космосі, із засобами, що допоможуть нам вив­чати її.   І ось урочистий момент - ми перед самими   дверима географії. (Музика). Це величний палац. Величезні золоті двері відчиняються, робимо крок, зупиняємось на порозі. Прекрасний сяючий світ, повен таємниць. Та ми пізнаємо їх...

Запис теми. Ідеї уроку, перегляд матеріалів підручника, якими   користуватись під час самопідготовки.

Актуалізація опорного досвіду.

-          Яку форму має Земля? Які її розміри?

Сприйняття і осмислення нового матеріалу.

        - А будову Землі розглянемо на малюнку "Оболонки земної ку­лі”, а підручнику. З допомогою   таблиці розшифруємо назви оболо­нок.

(гр..)       (укр..)                              Заучуємо поняття.

Сфера      куля

                                                        Читаємо в підручнику характеристики

літ                 камінь

атмо        пара                          Закріплюємо вивчене.

біо                життя

гідро            вода

антропо  людина

-          Які оболонки видно за нашим вікном? Що з побаченого не відноситься до жодної? Ким це створено? З допомогою таблиці назвіть цю оболонку (антропосфера). А тепер назвіть всі сім оболонок Землі.

 

Складаємо аплікацію.

Порівняємо з малюнком підручника.

Чи дотримано логіки кольорів? Порівнюємо з таблицею "Енергоцентри” Збіг не випадковий. Тіло  людини має теж складну будову. Наші центри зв'я­зані з оболонками Землі, адже все охоплено єдиним, усе в усьому, одне породжує інше й народжене ним.

Отже, на здоровій планеті здорові люди і здорова планета, коли здорові люди. Але у нас і планета хвора, і ми хворі. Люди думають, як припинити занепад. Е багато пропозицій, але нам не варто чекати остаточної відповіді, а починати з себе. Ключ очистки оболонок людини дано в Біблії.

Молитва "Отче наш!”... містить сім прохань, вібрації яких відповідають 7 енергетичним центрам людини і гармонізують з їх Всесвітом . Поєднання чистих кольорів наших чакр дасть білий колір душі, про ці білі одежі говориться в Біблії.

А якщо ми   замість фіолетової чакри включимо коричневу (зло), то одержимо чорні одежі, чим зашкодимо собі і всім.

 Хвилина релаксації. Інсайд "Ми з тобою єдині”. (Музика, поза розслаблена, в певному порядку діти проглядають свої чакри, очищають їх і т.д.).

   Узагальнення і систематизація знань.

-          Назвати оболонки Землі. Як людина зв'язана з ними? Що означають Євангельські "білі одежі”?

Висновки. Отже, всі тіла, як планетарне, так і людське, охоплені єдиним законом, мають   сфери - структури, які вкладені одна в одну і тісно взаємодіють. Дбаючи про своє тіло, ми дбаємо про тіло планети і навпаки, дбаючи про планету, ми дбаємо про себе. Ми – мікрокосми, в яких відбуваються всі закони світобудови. За призначенням і будовою Землю можна порівняти з   яйцем, яке дає нове  життя.

 І в цьому процесі нема кінця. Іде безперервний процес інволюції матерії - переходу її із однієї форми в іншу.

На домашне завдання матеріал підручника і додатково спрогнозувати розвиток планети і людства. Попередні класи пропонували різні варіанти. Один з них передбачає планету у вінці чистоти, її модель - глобус у віночку з білих і рожевих квітів, а людство піднімається  на новий рівень свідомості, жар - птицею злітаючи ввись над глобусом.

Вже ніхто не заперечує, що людський організм  складний і багатовимірний. Виявляється, мало турбуватися про здоров'я сво­го тіла, адже хвороби тільки закінчуються в ньому. Починаються вони значно глибше, в наших душах. А неминучість їх залежить від духовного рівня. Отже, здоровою може бути тільки духовна людина. Що ж таке   духовне людство? Це наступний етап розвитку людської  цивілізації, який послідує після "людини  розумної”. Духовна людина матиме чисту душу, сприйматиме тонші вібрації, житиме в тоншо­му плані. Тепер проходить   перехідний період і ми маємо можливість вибору. Звідси важливість ролі вчителя як особистості, як вихователя, як пропагандиста християнських ідей співжиття.

   Щастя вчителя географії полягає в тому, що в його житті нау­ка, яка дозволяє реалізувати прагнення і пориви до пізнання нав­колишнього і передавати цей інтерес дітям, допомагає пізнавати се­бе через світ, а світ через себе, дає можливість працювати не ті­льки на розширення свідомості, але й вдосконалювати і витончити душу, пропагувати здоровий спосіб життя.

Шкільна географія починається з рідного порога, з географії рідного краю. Перший урок географії в нашій школі проходить на Тикининому березі. Перед очима стрічка Сопівка, на обидвох бе­регах село, далі - Коломия,  інші села, позаду ставки, ліс, Карпати. Ми шукаємо свою хату, школу, вулицю, церкву, говоримо про красу, розучуємо пісню про своє село. Коли емоційний стан набирає вищого піднесення, ставлю питання: "Які сили створили цю красу?” Чи бачимо ми їх?” Пропоную відчути. Стаємо босими но­гами на теплу землю, на шовкову траву, вчимося працювати серцем. Заглиблюємося в себе і слухаємо. Через ноги в наше тіло йдуть теплі сильні потоки. Піднімаємо   руки. Сонце гріє наші долоні, через них в тіло проникає лагідна сильна енергія. Дві сили: Зем­лі і Сонця зливаються в нашому тілі. Вони творять нас. Ці ж си­ли творять наше село і все навколо. Це сили Добра і Любові.

А далі відповідно програмі зустріч з земними стихіями: з гірськими породами і мінералами, що шепчуть; з річкою, що грає;  з дубом, що розмовляє; з квітами, що мріють. Виявляється, навколо нас   цікавий світ, він живий. Нам залишається тільки любити його і розуміти.

Така робота спрямована на розвиток інтересу до природи і географії як науки, що її вивчає, триває в усіх курсах шкільної географії. Введення  в програму   загальної географії  рядка "Енергетичні явища Всесвіту” відкрило для вчителя нові ширші мож­ливості. Вивчення особливостей сфер Землі та зв’язків між ними і паралельно структури тонких тіл людини підтверджує взаємозв'язок людини із Всесвітом. Дітям  легко вдається проглянути свої енерге­тичні центри і побачити, що їхні кольори відповідають аплікатив­ному зображенню оболонок Землі на шкільній таблиці. А звідси висновок: стан їхньої душі впливає на структури Всесвіту.

Особливо урочисте звучання мають моменти єднання дитини і Землі, що її

народила, в курсі географії України. Ми не маємо права викладати   географію рідної держави тільки розумом. Кожен малий українець має пізнати свою Батьківщину всією душею. Він повинен відкритим серцем сприйняти її природні комплекси і роз­чинитися в їх красі.   Він має душею відчути біль і страждання українського чорнозему. Він повинен розділитись на тисячі струмків та рік і спливти разом з ними до морів. Він може  си­лою своєї зростаючої любові зупинити Чорнобильську задуху. Лиш таке пізнання: через розум плюс серце - може називатись повно­цінним. Пізнання прекрасних моментів доброти своєї власної душі, відчуття великої творчої сили любо­ві позитивно впливає на формування уявлень про здоровий спосіб життя. Неоціненною в цьому плані є тема: "Навколишнє середо­вище і здоров’я”. На цьому уроці географ має вчити, як збе­регти своє фізичне і духовне здоровя в сучасному середовищі. Треба сказати про геопатогенні зони, навчити їх визначати. Треба розповісти про екологію   нашого житла і місця навчання, про благотворність перебування в церковному храмі, про очищаючу силу молитви і ще багато чого треба знати саме українцям.

Урок географії у 8 класі.

Тема: "Навколишнє середовище і здоровя.

      Мета: Пояснити терміни "медична географія”, "рекреація”, "дегра­дація”; розглянути   окремі аспекти впливу навколишнього сере­довища на здоров’я людини, причини катастрофічної демографіч­ної ситуації на Україні, можливості покращення стану власно­го здоров’я. Наштовхнути на пошуки єднання з Природою з метою прогресу душі, росту істинної любові до всього, що нас оточує.

 Обладнання: фізична і екологічна карти України, контурні карти; записи телепередачі "Альфа і Омега”, радіопередач "Рідна природа”, "Як ми живемо”,  Гендель "Пассакалія”, Сен-Санс "Лебідь”; Діапозитиви "Промисловість України”, додаткова література: Крип’якевич І. "Історія України”, Степанов В. "Громовержці”; хліб, ікона, свічки, вагарці.

Тип уроку: засвоєння  нових знань.

 

Хід уроку: Актуалізація чуттєвого досвіду.

В книзі В.Степанова "Громовержці” розповідається про двох командирів підводних човнів Ю. Брянцева (Рос.) і Е. Грея (США). Вони зустрілись на дні Атлантичного океану, а потім дали змогу побувати в гостях один в одного. Брянцев звернув увагу на сина Грея Майкла: "Тільки тепер, мимоволі порівнюючи з своїм щуп­лим і блідим Сергійком, Брянцев побачив, яким міцним здорованем ресте Майкл. Його біле, так   і хотілося сказати, молочно-налите обличчя, приглушене на щоках розсипом веснянок, нагадувало підберезовика, що враз виріс під сонячним дощиком”. (с.143).

- Чому так по-різному виглядають хлопчики?

Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми, мети, завдань уроку, перегляд матеріалів під­ручника та атласу, додаткової літератури;   запис домашнього завдання.

Сприйняття і осмислення матеріалу.

    - Уявіть собі, що ви лікар. До вас прийшов пацієнт. Який план Ваших дій? (Обслідувати, знайти   причину, встановити діагноз, призначити ліки).

          - Нашим сьогоднішнім пацієнтом є Україна - земля і  люди, її символ - ікона Богородиці з дитям... Обслідування почнем з допо­могою медичної   географії. Це наука про вплив природного сере­довища на здоров’я, закономірності поширення захворювань, захо­ди боротьби   з ними. Вона розробляє ідеї про природні вогни­ща хвороб, їх ендемічність, розвиває   концепцію про природні передумови та   фактори їх поширення, вивчає екологію людини.

   - Як ви оцінюєте природу вашої держави з точки зору її впливу на здоровя?

І. Крип’якевич пише: "Україна - це вислід труду і праці ба­гатьох поколінь. Природа не дала українському народові вигідних умов життя, не забезпечила йому легких успіхів і безтурботно­го існування (с. 22).  На території України в даний час нема ідеальних умов в природі для формування фізичного благополуччя  людських популяцій в поколіннях, для їх вдосконалення, нема умов як для груп населення, так і для індивіда. Навпаки, на фоні відємного приросту прослідковується деградація  (запис в зошит: деградація (лат.) -занепад, рух назад) українців  фізично і духовно.

 - Яку роль   відіграє тут природа? Приклади.

 Полісся було вогнищем малярії в 20-х роках. Завдяки оздоров­ленню в першу чергу   навколишнього середовища, знищення умов проживання   комара Anopheles, в 50-х роках було лікві­довано цю хворобу. В нашій місцевос­ті відсутність фтору впливає на розвиток карієсу зубів, а йоду - зобу. Ніби перепрошуючи, природа дарує нам прекрасні рекреаційні   зони  (в зошит: рекреація ( лат.)- відновлення). Це Прикарпаття, Закарпаття, Хмельник, узбережя морів.Але більшу вину за упадок нашого здоро­в'я несуть самі люди. Адже ми уявили се­бе великими і "не можем ждать милостей от природы, взять их наша обязанность”.

 Синхронна схема: Компоненти ПК  вражається людиною ... У відповідь вражаються органи людського тіла...  Що дали природі, те й одержали ми і наступ­ні    покоління.

Прослуховування фрагменту передачі "Рідна природа”, конспек­тування.

  "Деградація флори і фауни, за яку ми несемо відповідальність перед наступним поколінням, стала реальністю практично в усіх ра­йонах нашої держави. Екстенсивне виробництво, нехтування екологічним обгрунтуванням при плануванні АПК, зарегулювання стоку Дніпра, осущення боліт, стихійний розвиток садівництва - ці та інші недалекоглядні дії привели до знищення 70% ландшафтів та інших природних комплексів. Під загрозою знищення перебуває більше 600 видів   рослинного і 400 видів тваринного світу, які занесені до Червоної книги України”.

- То тепер   доводиться говорити про вогнища хвороб не природного, а антропогенного характеру. За картою визначаємо райо­ни екологічного лиха, спеціальним значком позначаємо на контур­ній карті, оглядаємо слайди: ЧАЕС, Донбас, Кривий Ріг, При­дніпров'я, узбережжя морів.

- Як на вашу думку можна оцінити стан природи в нашій міс­цевості?

 Психологічний тест: вибрати для оцінки геометричну фігу­ру в кольорі.

Аналіз результатів.

Запис інтервю обласному радіо працівників статуправління:

    "В основному треба відмітити зменшеність народжуваності і збільшення смертності в нашій області. Природний приріст  впав наполовину. Основна причина - умови нашого життя. Наша область займає по дитячій смертності перше місце в Україні”.

Огляд слайдів: Бурштинська ТЕС, "Оріана”, Надвірнянський НПЗ. Нанесення на контурну карту.

 Отже, ми обслідували пацієнта  і встановили, що мова по­винна йти не стільки про нездоровя людей, скільки про нездоровя природи. Вернемося до схеми: "Хто причина зла?” Якщо людина, то і "лікування” треба починати саме з неї. Ліквідувати зло спо­чатку треба в душі людини. Спуститися з висот, ставши на коліна, слухати землю, воду, вітер, ліс.

Запис фрагменту радіопередачі "Рідна природа”.

Хвилина відпочинку: музика - Гендель "Пассакалія”, поезія, Л. Костенко.

  Цей  ліс   живий. У нього добрі очі.           Малі озерця   блискають незлісно, 

 Шумлять вітри у нього в голові.                 Колише хмара втомлені громи.

 Старезні пні, кошлаті поторочі.                  Поїдемо поговорити з лісом, 

 Літопис тиші пишуть у траві.                     А вже тоді я зможу із людьми.

 

 

Я підходжу до дерева і подумки прошу його: "Мені погано, допоможи мені, дай мені сили, здоровя , натхнення”. А воно хитне мною:” Притулись ... "Я обнімаю дерево, тулюсь до нього сер­цем і відчуваю, як його сила пронизує   мене наскрізь. Воно любить мене. Моє тіло, душа моя стають здоровішими,” Спасибі, дерево, за спасіння”.  ( Під час релаксації у дітей зручні пози, очі стулені. Після відпочинку розмова про власні відчуття.)

- А вдома, на кухні, де в повітрі двоокис азоту, чадний газ, летючі речовини пластиків, посадіть   хлорофітум, герань, традесканцію. У вітальні, куди ви принесли своє знервоване ті­ло, запаліть свічку і вона спалить негативну енергію (демонстра­ція можливостей церковної свічки).

- Зверніть увагу на те, що в одних місцях ми почуваємо се­бе піднесено, а в інших – пригнічено. Це теж вплив енергій. Наукові дослідження показали, що поверхня Землі вкрита сіткою Хартмана. Лінії проходять з півночі на південь, із заходу на схід, перетинаючись через 2-2,6 м. В цих перетинах несприятливі для людини місця. Якщо вдома або з школі ви довго перебуваєте в та­кій точці, то стан вашого здоров'я може гіршати. Встановити ці точки можна за допомогою методу біолокації вагарцем або рамочкою. (Показ.) обєктивного приладу поки що не створено.

Прослуховування інтерв'ю з професором Куриком:

"Щоб створити прилад, треба ще багато попрацювати. Мені приємно сьогодні відзначити, що АН пішла нам на зустріч. Створена комісія для вивчення цих патогенних зон. Але я звертаюсь до вас, може, хтось з вас зможе запропонувати цікаві ідеї для дослідження цих зон, про які йшла мова”.

- Та є на Землі тіла, які за будь-яких умов дають тілам позитивний заряд: хліб, ікона, церква. (Перевірка заряду хліба, іко­ни вагарем).   Тисячі людей цілують хрест, ікони в церкві. Ось, здавалось би, можливість для страшних епідемій. Але мікроби і бакте­рії відсутні в позитивному полі. Тому перебування в церкві пози­тивно впливає на наш стан.

А можна і самому поповнювати тіло енергією за допомогою спеціальних вправ або під час релаксації. Спробуємо зробити це: зручна поза, очі стулені , фон- Сен-Санс "Лебідь” (за голосом вчителя у встановленому порядку учні релаксуються, вслухаючись в му­зику, в міру можливостей намагаються розчинитися в ній, не заважа­ючи енергопотокам рівномірно розподілитись в тілі. Далі йде текст, який закінчується приблизно так: енергія доброти наповнює нас і все навколо. Хай буде мир і світло небесам! Хай буде мир воді! Хай буде мир землі! Хай буде мир, щастя, радість всім істотам!

Обмін враженнями.

- А тепер домашнє завдання для душі: частіше дивіться на зорі, слухайте Землю і Космос, відвідуйте чисті місця, захоплюйтесь кра­сою, прагніть стати її частиною, тоді і навколишне середовище і ваше здоров’я будуть покращуватися.

Висновки: - Що показало обслідування? Який ставимо діагноз? Що є причиною хвороби? Яке рекомендуємо лікування?

Підсумок уроку.

Останній урок географії в нашій школі в 9 класі проводимо на тому ж  Тикининому березі, де і починали. Говоримо про село, край, Україну, своє місце і роль в цьому світі. Запам’ятовуємо назавжди, що чистота світу починається з чистоти думки. Тому і посилаємо на прощання усією силою своєю в простір наші добрі помисли:

Хай буде мир і світло небесам!

Хай буде мир воді!

Хай буде мир землі!

Хай буде мир всім істотам!

Хай буде щастя всім істотам!

Хай буде радість всім істотам!

Впродовж  спілкування на уроках і в позакласній роботі учням дається сума певних знань, які самі по собі і вже є виховуючими і спрямовують   духовний розвиток до досконалості. В цілому модель   виховуючої шкільної географії можна уявити як спіраль (мал. І). Розширення   площин показує розширення фактичного навчального матеріалу, збільшення кількості засвоєних понять, освоєння простору в процесі урочної і позаурочної роботи. Найкращим вихователем людини є природа, а найкращим вихователем патріо­та - рідний край. Тому в 5 класі вивчаємо своє село, в 6 і 7 - освоюємо район, у 8 і 9 - область і т.д. Гармонійна зміна ко­льорів на схемі підкреслює послідовна поєднання виховного і нав­чального матеріалу з метою заглиблення у свідомий і підсвідомий світ людини, що посилюється насиченістю і витонченістю кольорів (вібрацій). Коли учень закінчує школу, він має вибудовану ниж­ню частину свого духовного кристалу з певною верхньою площиною. Якщо школа розкрутила в ньому потребу в пізнанні - площина буде розширюватись далі. Ті, що такої потреби не відчувають, за­лишають цю площину з її кольором і насиченістю як основу для побудови верхньої частини кристалу. Ідея живого Всесвіту, живої Землі і Людини   закладається на перших уроках   географії рідно­го краю, коли дітям ще легко вдається відчути рідну землю як добре і любляче середовище і відповісти взаємністю. Наступні кур­си програми дають можливості для розвитку чутливого сприйняття і розширення свідомоогі, для більш глибокого розуміння себе і свого місця в житті. Безпосереднє спілкування з різними об'єкта­ми природи, в тому числі через надчутливість, є підґрунтям для етичного виховання, тісно зв’язаного з проявами доброти, щирості, поваги не тільки до природи, її ландшафтів і стихій, але і до людей.

Суспільство, в якому ми живемо, рішуче вимагає не покірних виконавців, не просто фахівців і навіть не слухняних відмінників, а творчих людей з широким кругозором. Вони мають уміти виходити за межі "фахового коридору”, самостійно і неординарно мислити, не боятися порушити стереотипи, аналізувати явища у природному і суспільному середовищі. Цього можна досягти через гуманізацію навчання взагалі і зокрема шкільної географії.

             Авторитарному суспільству  відповідала  вертикальна схема  управління освітнім процесом.  При  якій учень  знаходився  в  самому низу,  задавлений  і  обмежений певними  рамками  умовностей .

Категорія: Педагогічна орбіта | Переглядів: 2700 | Додав: AlinaV | Рейтинг: 1.7/32
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Червень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Copyright MyCorp © 2017
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz